Bejelentés

Zöld Panoráma Egyesület a természet védelme nálunk természetes...

Ingyenes Angol online nyelvtanfolyam kezdőknek és újrakezdőknek. Ráadásul most megkapod ajándékba A Hatékony Angol Tanulás Titkai tanulmányom.

Hírek
Három párra nőtt a börzsönyi vándorsólyom állomány

Szaporodik a börzsönyi vándorsólyom állomány! Újabb vándorsólyom pár fészkelését sikerült bizonyítani a Börzsönyben, három fejlett fiókával. Az új pár egyik tagja színes gyűrűt visel, amiből megállapítható, hogy 2009-ben, a Pilisben nevelkedett madárról van szó. A Börzsönyben ezzel három párra emelkedett a költő vándorsólymok száma. A három fészekből idén kilenc fiókát röptettek ki a gondos szülők. Forrás: MME Börzsönyi Helyi Csoport és

Saját tárhelyünk lesz

Az egyesületünk létrehoz egy 1000 GB kapacitású saját tárhelyet. Ide az egyesület tagjai tölthetik majd fel a saját gépükről a közös programokon készült fotókat, videókat. Egy kód segítségével szabadon letölthetjük a szerveren tárolt összes anyagot a saját gépünkre. Ez a kód személyre szabott lesz és kizárólag az egyesület tagjai juthatnak majd hozzá.

Medve az Ipoly mentén

A szlovák szakemberek szerint a Börzsönyben otthonra lelhetne az elkóborolt medve. http://www.hirek.sk/belfold/20120611225737/Zalaban-drukkolnak-a-kobor-medvenek-Megmenekulhet.html

Akire büszkék vagyunk

Cser Zoltán másodszor teljesítette a "MÁTRA 115" teljesítménytúrát. A túra számokban: 124 km egyhuzamban! 6374 méter szintemelkedés! 29 óra 30 perc folyamatos gyaloglás, futás! GRATULÁLUNK ZOLI !!!

Só-út teljesítménytúra

2012.02.04.-én két tagtársunk is, Vitkó Eri és Cser Zoli, sikeresen és jócskán szintidőn belül teljesítette a TÁPIÓSZELEI TERMÉSZETBARÁT KLUB által megrendezésre került Téli Sóút 34km-es távját az alföldön, mely alatt kb. 5 észrevehetetlen kanyar, végig csontig hatoló jeges szél, 20-30cm hó, sehol egy hegy. Hegy? Mit hegy? Még egy domb se, hupli, bucka... SEMMI! A társaság, a hangulat és a rendezés, elmondásuk szerint viszont kiváló volt. Gratulálunk nekeik :)

Logó

A beérkezett szavazatok alapján az ovális zöld emberkékkel teli logó lett a ZöPa új logója.

Egyesület bejegyzése

Hat hónapos hercehurca után, a Pest Megyei Bíróság 4.Pk.60.626/2010/4. számú végzése alapján, bejegyzésre került a Zöld Panoráma Egyesület. Mostantól hivatalosan is létezünk.

Javaslataitokat, ötleteiteket várjuk

Jó lenne, ha minél többen aktívan részt tudnának venni az egyesület életében. Túrajavaslatok, pályázatok felkutatása, programok megszervezése, ötletek, stb. Bármi az egyesülettel kapcsolatban.

Egyesületté alakultunk

2010. november 27-én megtartottuk az egyesület alakuló közgyűlését. Az egyesület nevének kiválasztásánál a " ZÖLD PANORÁMA EGYESÜLET" név kapta a legtöbb szavazatot. Tisztségviselők megválasztásánál a tagság, Varagya Pétert elnökké, Krebsz Gábort alelnökké, Vitkó Erikát titkárrá választotta.

2015

2015.01.17 Vetítéssel egybekötött megbeszélést tartottunk.

2014

2014.12.31 Éjszakai túra Hegyestetőre 19 fővel a holdvilág fényénél elemlámpák nélkül jutottunk fel Hegyestetőre. Tüzet raktunk utána a kilátó tetején éjfélkor elénekeltük a Himnuszt, majd pezsgővel koccintva köszöntöttük az új évet. A tábortűz mellett beszélgettünk, virslit, kolbászt sütöttünk és nem utolsósorban melegedtünk. Fél kettőkor indultunk hazafelé.

2014.10.23 Sajnos a rossz időjárás végett a Karancs kilátó megmászását elhalasztottuk. Helyette bowlingoztunk egy jót, majd közösen beültünk pizzázni.

2014.10.19 Fel a Nagy-Gallára Szikrázó napsütésben kellemes túránk volt először a Nagy-Gallára, majd egy könnyed sétával felfedeztük a csodálatos kilátást nyújtó Közép-Gallát.

2014.10.03-05 Alacsony Tátra Az első nap egy szép cseppkőbarlangot látogattunk meg, és ezután városnézéssel töltöttük a nap hátralévő részét. Szombaton köd, és felhők közepette lanovkával mentünk fel Chopok csúcsra. Innen a gerincen át túráztunk a Gyömbérre. Lefelé menet betértünk egy kicsit megpihenni és megszáradni a Stefánik túristaházba, majd vissza a szállásunkra. Esténként az étteremben egy asztalnál összeültünk és finom vacsorák közepette jókat beszélgettünk, szórakoztunk. Vasárnap hazafelé felsétáltunk Selmecbányán a kálváriára, majd az eső miatt egy rövidre sikeredett városnézés után hazafelé vettük utunkat. Kellemes hétvégét töltöttünk együtt!

2014.09.21. Nógrádi Vadaspark Egy felejthetetlen élményben volt részünk. Az orrunk előtt bőgtek a szarvasok, néztük ahogyan a bikák terelgették a nőstényeket, és a végén még közelharcot is láthattunk.

2014.09.13 Sárkányhajó túra a Dunán. Kissé borongós időben, néha szemerkélő eső közepette, de egy jó kis délutánt töltöttünk a vízen.

2014.08.19 Hegyestető Este szürkületkor indultunk fel Hegyestetőre, ahonnan megnéztük a környező tűzijátékokat, majd elemlámpák fényénél gyalogoltunk vissza a faluba.

2014.08.02-05. Balaton kerékpártúra Egy pár vállalkozó szellemű társunk nekivágott és változatos időjárási körülmények közepette körbetekerték a Balatont.

2014.07.12 Sárkányhajókkal feleveztünk Szobig, több helyen kikötve egy kis strandolással, fürdéssel.

2014.06.14 Délután elég nagy szél és hullámok közepette vízre bocsátottuk  sárkányhajókat. Nagyon izgultunk az első utunk során, de szerencsére stabilnak bizonyultak a hajók. Nagy élmény volt mindenkinek.

2014.06.14 Falutakarítás A településünk több pontján képviseltük egyesületünket a munkánkkal.

2014.05.31 Napraforgó emlékverseny. Egy régi szép hagyományt felelevenítve 4 Általános iskola részvételével rendezünk egy játékos sportversenyt. Komoly teljesítményekkel, és közben szórakozva nagyon élvezték a gyerekek a vetélkedőt.

2014.05.17 Falutakarítás

2014.05.01 Lengyelország Zakopáne - Krakkó. Röpke négy órás sorban állás után lanovkával feljutottunk Kasprowy alatt található állomásra (1959m). Innen egy rövid sétával a Beskid-csúcsra (2012m), majd egy kis körbenjárás után gyalog tettük meg a lefelé vezető utat. Másnap már kisebb sort kellett leküzdenünk, de így is három turnusban jutottunk le a wieliczkai sóbányába. Ezután még Krakkó nevezetességet jártuk végig. Utolsó napon a szemerkélő esőben siklóvasúttal mentünk fel Gubalowka-hegy tetejére. Egy kis séta után még végigjártuk a piacot, és a közben jól rákezdett esőben elindultunk hazafelé.

2014.04.21 Húsvéti sütögetés Az időjárás miatt a héthíd alatt raktunk tüzet, és sütötte meg mindenki a magával hozott fóliást.

2014.04.05. FalutakarításA segíteni akarók népes táborában szép számmal vettek részt egyesületünk tagjai is.

2014.03.22. Falutakarítás alkalmával a duna-part megtisztításában vettünk részt.

2014.02.22. Nógrádi vadaspark. Szinte hihetetlen élményben volt részünk, ahogy a vaddisznók és szarvasok között egy traktor pótkocsiján utaztunk. A Szarvasok a kezünkből, és a lábunk közül ették a nekik szánt enni valót a pótkocsi aljából.

2014.03.15. Bicajtúra - Zebegény-Márianosztra-Zebegény. Szeles időben, de jót tekertünk, és beszélgettünk a túra során.

2014.01.19-20. "A híd túl messze van" teljesítménytúra Egyesületünk három tagjának sikerült szintidőn belül teljesíteni a Szeged környékén rendezett túrát. Cser M. Zoltán a 90 kilométeres túrát 16 óra alatt gyűrte maga mögé, Vitkó Erika és Miki barátja a 30 kilométeres távot teljesítette. Gratulálunk nekik.

2014.01.11. Bowling + Rendkívüli közgyűlés Egyesületünk tagjai 16.30-kor Zebegényben részt vettek a "Málenkij robot" zebegényi áldozatainak emlékére rendezett megemlékezésen, majd Kemencére mentünk, ahol egy nagy bowling csata közepette eldöntöttük, hogy az egyesület belevág egy igen komoly pályázatba. Ha sikeres lesz a pályázatunk, akkor 2 db 20 személyes sárkányhajóhoz jutunk, teljes felszereléssel /evezők, mentőmellények, szállítójármű/. E mellett öszzeállítottuk a 2014. évi programtervet, amit a későbbiekben részletesebben kerül fel a honlapunkra.

2013

12.04. Szemét szedés a Trianon emlékműnél A két órás séta során több zsák szemetet szedtünk össze a Kálvária környékén.

11.16. Alsópetény-Nógrádi vár Alsópetényben jártunk, majd délután  elsétáltunk Nógrád várába.

11.09. Alacsony Tátra - Gyömbér 990 méterről 2046 méterre túráztunk nagyon változatos időjárás mellett. Sajnos nem sokat láttunk a nagy ködben, de így is csodálatos kirándulás volt.

11.02. Sípálya előkészítése a szezonra Az egyesületünk néhány tagja részt vett a sípálya karbantartásában. Le lett kaszálva a lesiklópályán elburjánzott gaz, és a felvonók műszaki felülvizsgálata, karbantartása is  el lett végezve.

10.04-10.06. Szlovákia Hernád áttörés + Magashegyi túra Ideális időjárás közepette, ideális körülmények között túráztunk a Szlovák paradicsomban, és a Magas-Tátrában. Pénteki napon végigjártuk az útvonalat a Hernád mentén a Tamásfalvi kilátóig. Szombaton felmentünk a 2060 méter magasságban található Téry menedékházhoz. Akiknek még volt egy kis ereje, megmásztunk egy "dombot" ahonnan még szebb kilátás tárult a lábunk elé, a többik e közben kameráikkal és fényképezőgépeikkel becserkésztek egy hegyi zerge csapatot. Vasárnap Fátyol vízeséshez Túráztunk, és körbesétáltuk a Csorba-tavat.

09.28. Zebegényi Tökvilág FesztiválAz egyesület tagjai idén is részt vettek és jól érezték magukat a már hagyományként megrendezett Tökvilág Fesztiválon.

09.14. Környezettakarítási akció A szombati esős idő miatt, vasárnap jártuk végig a Duna-partot a Foktól a Ferde-hídig és gyűjtöttük össze a mintegy 27 zsáknyi szemetet. Örvendetes, hogy a munkába sok egyesületen kívüli családot is sikerült bevonnunk. A gyűjtőkonténer biztosításáért köszönet az önkormányzatnak.

09.08. Éjszakai Szarvasbőgés Túra Egy közös Pizza evés után Királyházától sétáltunk Kemence felé az erdőben. Sajnos csak nagyon messziről hallottunk szarvasbőgést. A következő hétvégén több sikerrel jártunk Nagy-Írtáspuszánál, ahol egész közelről hallottuk az egymással versengő bikákat.

09.07. Zebegény-Vác kenu-kerékpár túra A  már szokásosnak számító "duatlon" túránk rendkívül népszerű volt idén is. Kilenc hajóval, 29-en teljesítettük a 26 kilométeres kenuzást, majd ugyanannyi kerékpárral vissza Zebegénybe, ahol Wetzl Péter babgulyással várt minket az általa üzemeltetett Kerékbárban.

08.19. Éjszakai túra Hegyestetőre Már az Ernő-forrás után ránk sötétedett, de mivel telihold volt elemlámpák nélkül feljutottunk a kilátóig. Először a pilismaróti, utána a zebegényi, majd a nagymarosi tűzijáték látványában gyönyörködhettünk.  11 órára, elemlámpák fényénél értünk vissza  Zebegénybe.

08.02.-08.04. Magas-Tátrai barangolások Egyesületünk tagjai közül többen vettek részt 08.03.-án szombaton  a TTT által szervezett teljesítménytúrán. Előtte, és utána felmentek a Téri menedékházhoz, és a

07.26-07.31 Balaton, sátorozás

07.13. Szelektív hulladékgyűjtő szigetek környékének takarítása A gyűjtőszigetek környékén uralkodó tarthatatlan állapotok miatt az egyesület tagsága rászánta egy délutánját, hogy szétválogassuk a konténerek mellé ömlesztett szemetet. A műanyag palackokat összelapítottuk, hogy beleférjenek a kijelölt konténerbe, az oda nem illő egyéb háztartási hulladékot zsákokba gyűjtve elszállítottuk Nagymarosra.

07.06 Ipolytölgyes-Szob Kenu túra Szép számmal, és jó időben kenuztunk le Ipolytölgyestől Szobig.

06.02. Napraforgó Emlékverseny Sajnos a hosszú és sok munkával járó előkészület ellenére a verseny megrendezését a beharangozott rossz időjárás miatt elhalasztottuk.

05.11. Szitnya hegyi túra Zebegénytől 100 kilométerre lévő Szitnya hegy a Selmecbányai Hegység legmagasabb pontja. Az  1009 méter magas hegyről gyönyörű panoráma tárult a környékre.

05.25. Garamszegi Pál Emléktúra Idén második alkalommal emlékezünk meg egy túrával Pali bácsiról, aki megteremtette Zebegényben a szervezett turistamozgalmat. Útvonal: Zebegény- Őzike forrás- Őzike kunyhó- Törökmező- Zebegény.

05.25. Törökmező kalandpark Az idén tavasszal megnyíló kalandparkban tettük próbára ügyességünket. A mászás is tetszett, de a 700 méter hosszú csúszópálya volt a legizgalmasabb.

05.01. Budakeszi vadaspark és Csobánkai tanösvény Indulás 9.00 órakor hajóállomástól. Csobánkán egy gyönyörű tanösvényt keresünk fel, majd kb. 13.00 és 14.00 között átmegyünk a Budakeszi Vadasparkba.

04.27. Kerékpár túra Zebegény-Helemba-Szalka-Letkés Zebegény Egy közepes nehézségű túra, csodálatos környezetben a hegyek között, végig az Ipoly mentén.

04.13. Szemlő-hegyi-, majd a Pál-vögyi-barlang 13 órakor a  Szemlő-hegyi-barlangban teszünk egy túrát, majd átsétálunk és 14.45-kor a Pál-völgyi-barlangot is megnézzük.

03.23. Dél-Börzsönyi Kilátások. 10 órakor találkozunk az iskolánál. Aki akar nevezhet is, a BTH által szervezett teljesítménytúrára, mely Zebegényből indul, és ide is ér vissza. Távolságok: 40, 30, 15, 5.1 km

01.12. Nagymaros-Zebegény. 11.00-kor indulunk a vonattal Nagymarosig, és onnan gyalog jövünk át Zebegénybe. Távolság közös megegyezés alapján 5-9 km, szintkülönbség 270 méter.

01.27. Fel a Csóványosra! 9.00 órakor indulunk a hajóállomástól. Diósjenőről gyalog megyünk fel a Csóványosra. Távolság oda-vissza 14 km szintkülönbség 689 méter

2012

December 19. Az Operett színházban néztük és hallgattuk meg a Szép nyári nap című előadást. Szép számmal gyűltünk össze, a színdarab mindenkinek elnyerte tetszését.

November 17-18 Kerékpáros pihenő építése A Napraforgó utca végénél, a patak híd közelében megkezdtük egy kerékpáros pihenő építését. Első fázisban rendbetettük a terepet, kiírtottuk a gazt, kivágtuk a kiszáradt, veszélyes fákat. A területre két asztalt és padokat telepítettünk. A szemben lakó szomszéd, Laci bá, saját készítésű borral és pálinkával ösztönzött minket a jobb munkára. Tavasszal egy szeméttárolót tervezünk építeni a területre és a padok fölé tetőt. Ha az egyesületün anyagi ereje engedné, akkor lenne még néhány ötletünk ezen a területen.

Október 30. Szalonnasütés a Dunaparton Hangulatos kis este volt. Sokan voltunk, de 11 óra felé már nem bírtuk a hűvös levegőt, ezért hazamentünk.

Otóber 22. Csóványos hegyi túra

Gyönyörű őszi időben, Kemence-Királyháza felöl támadtuk a Magas Börzsönyt. A Nagy Mánán keresztül másztuk meg a 939 méter magas Csóványost. A 20 méter magas kilátóból az egész Börzsöny elénk tárúlt, de még az Alacsony Tátra hegyei is láthatók voltak. A 20 fős csapatunk egy másik útvonalon, késő délután ért vissza Királyházára. >>képek1<< >>képek2<<  >>képek3<<

Október 5-6. Szlovák Paradicsom + Magas Tátra

31-en indultunk meghódítani a Szlovák Paradicsomot. 11 órára érkeztünk Káposztafalvára, ahol Vaskova néni várt minket a templom előtt. A megbeszéltek szerint, piros biciklivel és /valaha/ piros mellényében. Rövid bemutatkozás után kiadta a parancsot: "Kövessenek!! Megmutatom a szállásukat." Na, így gördültünk be a cigány negyedbe. Elöl Vaskova néni a rozsdás mountenbike-on, mi meg mögötte, konvojban az autókkal.  Az utcában szinte kivétel nélkül új építésű, giccses paloták álltak. Az aranyozott térkővel burkolt kertekben mindenhol BMW-k, Audik meg Merdzsók álltak. A szerencsésebbeknek Hollywood hangulatú szállás jutott. A kertben találkozhattunk gipszből öntött Elvis Presleyvel, műanyag Charlie Chaplinnel, műkő Stan és Pannal stb. Eközben a másik szálláson az egyesület odakényszerült tagjai ádáz küzdelmet vívtak az évek során a szobákba betelepedett légy hadakkal. Végül megszületett a titkos vegyi fegyver. A hajlakkal és az AVON hajfixálóval szemben a legyek tehetetlenek voltak, így mind a 400 példány "megdöglendett". Az Orsiék ágyából pedig egy rókát kellett kiűzni. A házinéni ezt  megoldotta egy gyors ágyneműcserével. Délben indultun túrázni. A Suha Bela nevezetű kanyonban olyan akadályokkal szembesültünk, mint pld. 20 méter magas vaslétrák, meg a 30-40 méter magas függőleges sziklafal, amin úgy tudtunk átjutni, hogy lábtörlő nagyságú vasak lógtak ki a sziklafalból, ezeken lépkedve, láncokba kapaszkodva haladtunk. Az izgalmakat még fokozta, hogy időközben, ezen az ismeretlen és veszélyes terepen ránk sötétedett. Büszkék lehetünk a gyerekeinkre, akik ezt a veszélyhelyzetet hősiesen viselték. Érdemes megemlíteni, hogy ezen a veszélyes terepen a Noel rendkívül fegyelmezetten, a Szabolcs nagyon ügyesen haladt. A Panka és a Dalma kitartása, bátorsága is példaértékű. A Bálint és a Máté hozták a szokásos laza és fáradhatatlan formájukat. Késő este a bátrabbak még meglátogatták a helyi késdobálót. De két sör után jobbnak látták, ha gyorsan hazajönnek. Másnap szavazásra lett bocsájtva, hogy egy barlangba menjen a csapat, vagy inkább a Magas Tátrába? A döntetlennel végződő szavazás után, végül a Tátrában kötöttünk ki. Itt a gyönyörű vízesésekkel tarkított Tar patak mentén sétáltunk fel, egészen 1300 méter magasságig. Vasárnap késő este értünk haza és hihetetlen élmény volt tiszta ágyban aludni. >>képek1<<  >>képek2<<  >>képek<<  >>videó1<<  >>videó2<<

Szeptember 22. Munkatúra

Zebegény-Hegyestető-Remete barlang útvonalon 3 zsáknyi eldobott szemetet szedtünk és az út mentén található szemétgyűjtőket is kiürítettük, azokba üres nejlonzsákokat helyeztünk ki.

Szeptember 15. Szarvasbőgés

A túra előtt Kemencén megünnepeltük a Dalma 14. születésnapját. Ettünk, ittunk, két órát bowlingoztunk. 22 óra után indultunk ki az erdőbe. Tegnap 22.00 és 0.50 között Királyháza, Tűzköves forrás környékén túráztunk, de bikát mindössze kétszer hallottunk, azt is nagyon messziről. Viszont láttunk egy akkora vadkant, mint még soha. Néhány kilométerrel odébb, pedig nyolc süldőt. Volt még róka, nyest, őz, mezei nyúl és egy nagyon gyanús róka, aki inkább tűnt arany sakálnak, mint rókának. De azért szerintem róka volt. Annak ellenére, hogy a bikák nem szóltak, nagyon mozgott az erdő. >>képek1<<  >>képek2<<

Szeptember 08. Kerékpár-Kenu-Kerékpár túra

Zebegény-Esztergom-Zebegény. A szokásos őszi túra, amely idén is kicsit más volt, mint az előző években. Felkerekeztünk Esztergomba, majd ott kenukba szálltunk és visszaeveztünk Szobra, ahonnan kerékpárral tekertünk vissza Zebegénybe. Útközben feleveztünk a Garam folyóba, ahol olyan tiszta vizet találtunk mint az Adrián. Több helyen kikötöttünk, a bátrabbak fürödtek is. >>képek1<<

Szeptember 01. Kerékpáros terep túra

Zebegény-Helemba-Leléd-Szalka oda-vissza. Ez egy gyönyörű túra volt, igazi terepen. A 40 kilómérből 32 km földút, hegyen-völgyön. Az Ipoly folyó közvetlen közelében haladtunk a Szlovák oldalon. Volt olyan szakasz is, ahol 10-12 méter mélységben alattunk csörgedezett az Ipoly. Itt néhányan /a tériszonyosok/ leszálltunk, és tóltuk a kerékpárokat. Leléd előtt egy óriási égi áldást kaptunk, ami elől a hely retró kocsmába menekültünk. Olyan ritka errefelé az idegen, és főleg a magyar, hogy a kocsmáros tőlünk kérdezte meg, hogy milyen árfolyamon számolhatja a forintunkat, amivel fizettünk.

Július 14-21. Erdélyi barangolás

Erdély ismert szépségeit jártuk végig, és be-be tévedtünk olyan helyekre is, amelyek nem felkapottak túrista körökben. Túráztunk a hegyekben, meghatódtunk a Hargitán, csónakáztunk a Gyilkos tavon, voltunk éjszakai medvelesen, horgásztunk a zetelaki víztározóban, két napon keresztül a Küküllő jéghideg vizében és a környező patakokban tisztálkodtunk, mert a szálláson egy csepp vizet sem tudtunk kifacsarni a csapokból. >>videó1<<  >>videó2<<  >>videó3<<

Első nap

Kőrösfő, Marosvásárhely Péntek éjfélkor indultunk Zebegényből, így már kora délelőtt Kalotaszegre érkeztünk, ahol megnéztük az 1764-ben épült Körösfői négy fiatornyos református templomot. Tovább haladva Marosvásárhelyen álltunk meg legközelebb, ahol megcsodáltuk a....... palotát. A palotában ma múzeum működik. Nem bántuk meg, hogy bementünk. Késő este érkeztünk a szállásunkra, Zetelakára, ahol még elmentünk úszni a szép zetelaki víztározóra, ahol éppen Bogár /Volkswagen/ találkozó volt. >>képek1<<  >>képek2<<  >>videó1<<

Második nap

Gyilkos-tó, Békás szoros, Lázár kastély Egy 1837-ben bekövetkezett fölrengés után a leomló hegyoldal zárta el több patak útját is, amelynek következtében létrejött a Gyilkos-tó. A fák törzsei még ma is kikandikálnak a tóból. Itt csónakáztunk.    A Békás-szorosban az 1000 méter feletti sziklák között éppen hogy elfér egy kanyargós, keskeny út és egy bővizű patak. Itt sétáltunk. Az 1450-1532 között épült Gyergyószárhegyi Lázár kastélyban megnézhettük, hogy hol nevelkedett Bethlen Gábor és Koós János táncdalénekes is. >>képek1<<  >>képek2<<  >>képek3<<

Harmadik nap

Segesvár, Petőfi múzeum Segesvár történelmi központja ma a Világörökség része. Kilencszáz éve II. Géza szászokkal telepítette be a várost. Itt született 1431-ben Vlad Tepes, ismertebb nevén Dracula. Fehéregyházán megnéztük a Petőfi Múzeumot. A kertben Petőfi szobor áll a költő feltételezett elestének helyén.  >>képek1<<  >>képek2<<  >>képek3<<

Negyedik nap

Farkaslaka, Parajd Sóbánya, Szováta Farkaslakán megtekintettük Tamási Áron író síremlékét és a szülőházában működő emlékmúzeumot. Parajdon lementünk a 120 méter mély sóbányába, ahol templom és játszótér is található. A bánya sócsarnokai a légúti betegségek kiváló gyógyhelyei. Délután a messze híres, és a világon egyedülálló, rendkívül magas sótartalmú Medve tóban fürödtünk. >>képek1<<  >>képek2<<  >>képek3<<

Ötödik nap

Ezeréves határ, Csíksomlyó, Tusnádfürdő, Szt. Anna tó

Hatodik nap

Túra a Madarasi Hargitán, Ceausescu villa Egy igazi magashegyi túrának nevezhető az 1801 méter magas , a székelyek által szent hegyként tisztelt Hargita megmászása. Felemelő érzés volt a csúcsra érkezéskor a több ezer piros-fehér-zöld szalagokba, zászlókba öltöztetett Hargita látványa. Hazafelé betértünk az Ivó faluban található egykori kommunista diktátor, Ceausescu /1989-ben kivégezték/ villájába. Bár a kerítésre még magyarul is kiírták, hogy "IDEGENEKNEK BELÉPNI TILOS!, de mi nem tudtunk ellenállni a kísértésnek, így belógtunk fotózni. Szerencsére megúsztuk.  >>képek1<<  >>képek2<<  >>képek3<<

Hetedik nap

Énlaka, Kőrispatak-Szalmakalap múzeum, Bözöd-az elárasztott falu

Nyolcadik nap

Utazás haza

Július 07. Kenutúra

Szobtól Vácig eveztünk nyolc hajóval. Sok helyen kikötöttünk, fürödtünk. A szokásosnál jóval többen vettünk részt ezen a túrán, ezért keletkezett egy kis kommunikációs hiba is. A csapat egyik fele kénytelen volt majd egy órát várni a másik felére, akik elmentek Verőcén hekkezni. Így utólag is elnézést a kellemetlenségért. Ebből is tanultunk. Ezen túl, mindig meg fogjuk beszélni, hogy X perc múlva itt és itt találkozunk. Ezen a napon 31-én élveztük a dunai életet.  >>videó1<<  >>videó2<<  >>képek1<< >>képek2<<

Június 10. II. Amatőr Sárkányhajó Bajnokság

A Zöld Panoráma Egyesület és a Vác Online közös csapattal indult a 24 csapatos mezőnyben. Annak ellenére, hogy a 20 fős csapatunk egyetlen tagja sem ült még soha sem sárkányhajóban, a 16. helyen végeztünk. Az elért eredményünk értékét az is növeli, hogy volt olyan csapat, ahol két sárkányhajós világbajnok is erősítette az ellenfél csapatát. A sárkányhajóban a következő tagjaink eveztek a dicsőségért: Varagya Máté, Gangl Kriszta, Kósa János, Varagya Péter, Vitkó Erika, Himmer Orsi, Krebsz Gábor, Cser Zoltán, Vitkó László, és aki a hajóra szerelt dobbal a ritmust diktálta, Varagya Panna.

Június 9. Gödöllő-Veresegyház

Gödöllőre látogatott el az egyesület, ahol megcsodáltuk a Grassalkovich kastélyt és annak gyönyörű kertjét. Délután a Veresegyházi Medveotthonban meglátogattuk a néhány hetes bocsokat, de itt  sok más állat is lakik. Például strucc, farkas, gólya, holló, ormányos medve stb.

>>képek és videók<<

Május 27. Gyadai Tanösvény

Ez a Zebegénytől mindössze 20 percnyi autózásra lévő tanösvény, valóban kiérdemli a "tanösvény" elnevezést. Persze hozzátartozik a történethez, hogy itt, több mint 460 millió forintot költhettek a megálmodók, a Széchenyi-terv jóvoltából. Hazafelé megnéztük Verőce határában épült Kárpát-Haza Templomát, majd Magyar-kúton betértünk még egy turistaházba.

Május 12. Prédikálószék

Egy igazi, kemény túra a 639 méter magas Prédikálószékre, ami Magyarország egyik legszebb túraútvonala és a csúcsról nyílik a legszebb panoráma  a Dunakanyarra. Kissé zavaró volt a nagy "forgalom", mert ezen a napon zajlott itt egy 101 kilométeres terepfutóverseny. Volt olyan szakasza az útnak, ahol minden egyes méter előrehaladásért keményen meg kellett küzdeni. De megérte! Mindenki jól viselte a megpróbáltatásokat.

>>képek1<<  >>képek2<<  >>képek3 <<

Április 29. - Május 1. Kőszeg és környéke

Gyönyörű időbe jártuk végig kőszeg nevezetességeit. Szerencsére az erdőben elviselhető volt a kánikula. Nagyokat túráztunk, felmentünk a 882 méter magasan található Írott-kői kilátóba, ezután még elsétáltunk a Hétforráshoz, melyek a hét vezér nevét viselik. Az utolsó nap lazábbra sikeredett, amikor felkerestük az Óház kilátót, majd a csónakázó tavat.

>>képek1<<  >>képek2<< >>képek3<<

Április 28. Séta a Duna alatt.

Nagymarosról Visegrádra sétálhattunk át a Duna alatti közműalagútban. A Zöld Panoráma Egyesület eddigi legnépszerűbb rendezvénye volt ez a program. 92 fő vett részt ebben a kalandban. A többség kerékpárokkal érkezett, de szép számmal jöttek vonattal, még Bp-ről is érkezett két család. Sajnos több jelentkezőt is el kellett utasítani, mert biztonságosan, egyszerre, csupán 80 fő tud átkelni az alagúton. A nagy érdeklődésre való tekintettel, jövőre ismét megszervezzük ezt a túrát. Köszönjük a Babusznak a szervezést.

Április 15. Bowling Kemencén.

A mai bowlingozás után többen is elgondolkodtunk azon, hogy amikor megalakitottuk a Zöld Panoráma  Egyesületet, akkor az alapvető tevékenységünknek a természetjárást jelöltük meg. Lehet, hogy hibáztunk, mert a bowlingban elért eredményeinket és a fejlődésünket tekintve, simán nevezhetnénk magunkat például Zöld Panoráma Bowling Egyesületnek. Nagyképüség nélkül mondhatom, NAGY ÁSZOK vagyunk a bowlingban /is/.

Április 09. Pap rét piknik

A Húsvét hétfőt a természetben töltöttük sütögetéssel, focizással. Az egyesület elnöke példát mutatott a lustább tagságnak kitartásból, kűzdeni tudásból. A 90 perces folyamatos kűzdelmébe belefért 3 km gyaloglás, 5 perces vízben tartózkodás a 7 Celsiusos derékig érő patakban, majd vizes ruhában való 3 km-es kerékpározás hazáig, ahonnan az átöltözés után, rögtön visszatekert a Pap rétre. SZÉP VOLT PÉTER!!! 17-en vettünk részt ezen a nagyszerű túrán. Volt locsolás is. A lányok a kölnitől áztak el, mi öregebb fiúk pedig a két órás focitól.

Március 31. Kopasz hegy, Tűzköves forrás.

18-an vettünk részt ezen a túrán. A viharos erejű szél miatt nem tudtuk igazán élvezni az egyébként gyönyörű panorámát. A szél erejét csak részben érzékeltetik az alábbi képek.

Március 17. Drégely vára + bowling

Más felállásban, de szintén 19-en másztuk meg a 444 méter magason épült Drégely várát. Piknikeztünk, "okos" dolgokat írtunk a vár vendégkönyvébe, majd elzarándokoltunk a Csitári csodakúthoz, ahol Attila kitartásának köszönhetően csodatevő vizet fakasztottunk, az amúgy kiszáradtnak tűnő kútból. Ez volt ám az igazi csoda! Délután Kemencén a Pizzériában ettünk igazi magyar pizzát, majd uána, a totális áramszünetig bowlingoztunk. Az áramszünet miatt, sokunk örömére, a kijelzőn mid
en addigi eredmény törlődött, így mindenki bátran hangoztathatta, hogy éppen ő állt az élen.

Március 15. Szentendre Skanzen

Gyönyörű időben, 4 autóval 19-en látogattuk meg a Skanzent. Érdemes volt elmenni, mert az utóbbi két évben is látványos fejlesztések történtek közel 1 milliár forint értékben. Szinte minden épületben volt valamilyen érdekes progam. Kézműves foglalkozások, csipkeverés, sütés, főzés, népi eszközök készítése, stb. Hazafelé a Pilis hegység egyik legszebb útján jöttünk, ami Lepencénél érkezett ki a 11. sz. útra, ahonnan Esztergomon
keresztül jöttünk haza.

Február 04. Só-út Teljesítménytúra

Egyesületünk is képviseltette magát a Tápióságban megrendezett 34 km-es teljesítménytúrán. Volt itt minden, amit nem szeret a halandó turista. -14 Celsius, szakadó hó, viharos erejű szél, 1.5 méter magas hódűnék, stb. Egyesületünk két tagjának sikerült szintidőn belül teljesíteni ezt az embert próbáló túrát. Minden elismerés Vitkó Erikának és Cser Zoltánnak.

Január 29. Csóványos túra

Ezen a BTHE rendezésében létrejött kőkemény teljesítménytúrán az egyesületet a Máté és a Zoli kivételével, főként a lányaink képviselték. A fotókat elnézve, nekem itt a gép elött ülve is izomlázam lett. Minden résztvevőnek csak gratulálni lehet. Szép volt, csajok!

Január 22. Garamszegi Pál Emléktúra

A rossz idő ellenére is 20-an zarándokoltunk el Pali bácsi kedvenc helyeihez. Az Őzike forrás még létezik, de nagyon elhanyagolt a környezete. Nagy örömünkre, megtaláltuk a Pali bácsi Őzike-kunyhóját is, ahol éppen a HÓD kft munkatársai tartottak egy hétvégi "összerázó tréninget", így megnézhettük a kunyhó belsejét is. Utána térdig érő sárban dagonyázva értünk el a törökmezői turistaházba. Itt majdnem mi is "összerázó tréningbe" kezdtünk, de a gyerekekre való tekintettel, még időben elindultunk haza. Éppen sötétedésre haza is botorkáltunk. Nagyon jó kis túra volt.

2011

December 03. Bowling Két pályán nyomtuk folyamatosan két és fél órán keresztül. Mindenki sokat fejlődött az elmúlt váci verseny óta. A lányok és a gyerekek is szorongatják teljesítményükkel a "profikat"

>>képek1<<

November 26. "Börzsönyi Levél Túra"

A Nagybörzsönyből induló 13 km-es teljesítménytúrát az egyesületünk kilenc tagja teljesítette szintidőn belül. Kemény volt, de jól esett...

November 19. Vetítés.

Egy laza este. Rágcsálás, iszogatás az idei fotók, filmek nézése közben.

Október 16, vasárnap Hegyestető-Remetebarlang

túra találkozás a Jánoshegy-Naphegy hídnál 10.30-kor. Ezen a napon rendezi meg a BTHE is, az évi szokásos "FEL A HEGYRE" túrát, melynek az a lényege, hogy egy bizonyos ponton van a találkozó. 2011-ben ez a pont, Hegyestető. A túrázók bármely útvonalon eljuthatnak a kijelölt helyre, ahol meleg teát, csokit, kitűzőt stb. kaphatnak

November 12. szombat Egy olyan túra Hegyestető környékén,

amelynek az a célja, hogy egy leendő tanösvény nyomvonalát közösen jelöljük ki. A "Tervezzünk Együtt Tanösvényt" gyalogos rendezvényre az Ipoly Erdő ZRT. küldte a meghívót az egyesületünknek. Jó lenne minnél többen képviselni a ZöPa-t, mert ha személyes kapcsolatot tudunk kialakítani a környékünkön működő környezetvédelmi szervezetekkel, az még a jövőben nagy hasznára lehet az egyesületnek. Gondolok itt például egy olyan helyzetre, ha az egyesület belefog pld. egy pihenőhely építésébe valahol a zebegényi kerékpár út szakaszon, ahol rönk padokra, asztalokra van szükség, akkor bátran kérhetjük a segítségét, a személyesen is ismert Ipoly Erdő ZRT. valamelyik vezetőjének. Találkozó 11.12. szombat 10.00 órakkor a nagymarosi erdészetnél. A túra után természetesen megtartjuk a már meghirdetett Bowling partit. A bowingra november 10.-én 18.00 óráig lehet jelentkezni, mert le kell előre foglalni a pályát

Szeptember 24. Dunapart takarítás

A BTHE által szervezett munkatúrán 6 köbméter szemetet gyűjtöttünk össze. Az öt csoport megtisztította a Ferde híd és Malom patak torkolata közötti szakaszt, a kerékpár út mentét a dömösi révig, az Ernő forrás felé vezető turista utat és Almásket utáni patak meder környékét. A kb. negyven önkétes jól érezte magát ezen a délelöttön. A civil szervezetek is kitettek magukért, a programon a szervező BTHE mellett részt vett a Börzsöny Alapítvány, az MME Börzsönyi Helyi Csoportja, a zebegényi Fonó Közhasznú Egyesület, a szintén zebegényi Zöld Panoráma Egyesület. A konténert Zebegény Község Önkormányzata biztosította. Egyesületünket 13 fő képviselte. Köszönjük a BTHE-nek, hogy megszervezte Zebegényben ezt a mai napot. /levezetés képpen, este túrázás a Börzsönyben/

Szeptember 24. Szarvasbőgés a Börzsönyben /éjszakai túra/

Ezen az izgalmas túrán 19-en gyalogoltunk Kemence községtől elindulva Diósjenő irányába. A koromsötét erdőben a gyerekek porszívócsőbe fújva, hörögve, böfögve próbálták utánozni a szarvasbikák hangját, hogy a felaljzott bikákat közelebb csalják. A megtévesztés néha elég jól sikerült, mert a bikák hatalmas bögéssel válaszoltak a porszívócső hangjára. Máté hozott magával egy jó reflektort, melynek köszönhetően nem csak hallottuk az állatokat, hanem néha láthattuk is őket. Láttunk szarvasteheneket, őzeket és rókákat.

Szeptember 04. Esztergom kerékpár-kenu túra

Zebegényből Szobra bicikliztünk, ahol komppal átkeltünk a Dunán, majd feltekertünk Esztergomba. Kenuba szálltunk és feleveztünk a évtizedek óta elhagyott, cölöpökön a mederben álló Dorogi Szénbányák uszályrakodó építményhez. Esztergomban a Prímás sziget kisebbik ágában csorogtunk lefelé a pataknyira apadt vízben. A hajóállomás alatt kikötöttünk és lógó nyelvvel felgyalogoltunk egészen a bazilika kupolájába. Gyönyörű onnan a kilátás. A kenukba visszaülve még több helyen kikötöttünk, volt aki ruhástól fürdött, de a többség fürdőruhában és a fürdés elött azért szabályosan szállt ki a kenuból. Este hét óra felé értünk Szobbra, ahonnan újból kerékpárra szállva értünk Zebegénybe. 24-en vettünk részt ezen a nagyszerű túrán.

>>képek1<< >>videó1<< >>videó2<<  >>videó3<<

Augusztus 05-13. Balatoni nyaralás

Kővágóörs-Pálkövén töltöttünk el egy kellemes hetet. Sokat strandoltunk, röplabdáztunk, horgásztunk. Jót szórakoztunk Kehidakustyánban a termálfürdőbe. Az Afrika múzeumban a gyerekek tevegeltek, amiről "Tevevezető Jogosítványt" is kaptak. Tihanyban eltévedtünk, de azért jól éreztük magunkat. Keszthelyen a Festetics kastélyban több száz négyzetméteres vasútmodell kiállítást és vadászati kiállítást csodálhattunk meg. Esténként beszélgettünk, kártyáztunk, stb. Idén az egyesület 23 tagja nyaralt együtt jó hangulatban.

Július  09. Piknik az Ipolyparton

Erről a napról csak annyit tudok írni, hogy TÖKÉLETES volt.

>>képek1<<  >>Képek2<<  >>videó1<<

Július 01. Szalonnasütés

Sokan vettünk részt a szalonnasütésen. Olyan jól éreztük magunkat, hogy az utolsó "vendégek" este 11 körül mentek haza. Említésre méltó esemény volt még, hogy Miksa megfogta élete első halát, egy óriási sneci /szélhajó küsz/ "személyében". Ez a szalonnasütés egy igazi, jó esti program volt.

Június 12. Kenu túra az Ipolyon

Egy újabb nagy létszámú túrát teljesítettünk. Vasárnap reggel 30 fő indult el Zebegényből kerékpárokkal az új  kerékpárúton Szob felé. A kompnál lezártuk a bringákat, majd busszal felmentünk Ipolytölgyesre. A buszsofőr "jóvoltából" egy kiadós sétával értünk le az Ipoly duzzasztó zsiliphez, ahol hajóba szálltunk. A várakozásokat is felülmúlta ennek a folyónak a szépsége, vadregényessége. Miután Szobon leadtuk a bérelt kenukat, biciklire pattantunk és Zebegényig meg sem álltunk. Este a fáradt csapat nagy része még szalonnát sütögetett a Dunaparton. Hát! Ez a mai nap jól esett...

Június 04. Magda forrás

Ezen a kerékpáros túrán 17-en vettünk részt. Dömösi révvel keltünk át a Dunán, mert a rév üzemeltetője, Szalay Balázs annyira szereti Zebegényt, hogy személyenként 600 forintot engedett  a jegy árából. Dömösről Visegrádon keresztül jutottunk el a szépséges Magda forráshoz, ahol megpihentünk. Utána mintegy 3 kilóméteres enyhe emelkedőt lekűzdve értünk a Kaán forráshoz, ahol bodzát szedtünk, megtöltöttük friss vízzel a kulacsainkat. Innen visszaindulva útbaejtettük a Salamon tornyot. Dömösről a 16.40-es révvel jöttünk át, de hogy ne érezzük magunkat annyira jól, ezért a hajóból való kiszálláskor óriási felhőszakadás vette kezdetét. De a jó kedvünket ez sem tudta elvenni.

Május 27.

Semmi extrém. Sütögettünk, beszélgettünk, iszogattunk 18.00-tól 22.00-ig a Dunaparton. Kb. 15-en voltunk. Jól esett. Ja! És a Gergő határozott kérésére, meg kell említenem, hogy volt közöttünk egy KOMMUNIKÁTOR!!! Na, mit szóltok??? Ez ügyben további felvilágosítást, az elnökség döntése alapján, kizárólag Gergő adhat. Keressétek bátran!

Május 21.Pap-rét

Napsütéses időbe sétáltunk ki a Pap-rétre, ahol egy szép napot töltöttünk együtt. Szalonát sütöttünk amit jóízűen el is fogyasztottunk. Kellemes kis hétvégi program volt.

Május 14. Burda teljesítnény túra

Egyesületünk mind a hét induló  tagja szintidőn belül teljesítette a 22,4 km-es távot. A Párkány és Szob közötti túra nagyon szép útvonalon volt kijelölve. A közepesen nehéz túra során 430 méter szintkülönbséget kellett lekűzdenünk. Az ellenőrző pontokon tudtunk enni, inni. A célban kaptunk oklevelet, kitűzőt, stb. Köszönjük a Pestkörnyéki Kárpát Egyesületnek a meghívást és a remek szervezést.

>>képek1<< >>képek2<< >>képek3<<

Április 23-25. Lengyel túra

Három napot töltöttünk a  Lengyel Tátrában. Zakopane-ban szálltunk meg. Első nap feljutottunk 2200 méter magas csúcsra is. /lanovkával/ Hógolyóztunk és a tiszta időben rengeteg jó fotót készítettünk. Második nap Krakkóban áztattuk magunkat egész nap a szakadó esőben. Harmadik nap a Zakopane fölött emelkedő hegyen /1163 méter/ éreztük jól magunkat. Az időjárás és a Húsvéti ünnepek miatt a tervezett programok közül, sajnos kénytelenek voltunk lemondani a Wialicka sóbánya és az Árva vára megtekintéséről. -majd legközelebb...

>>képek1<< >>képek2<< >>képek3<< >>videó2<<

Április 17. Naszály túra

A "Föld Napja" rendezvény keretein belül, immár 18. alkalommal rendezte meg a túrát Vác Város Környezetvédelméért Alapítvány. A mintegy 200 részt

Képgaléria

Szavazás

Ingyenes honlapkészítő
Profi, üzleti honlapkészítő
Hirdetés   10
Végre értem amit angolul mondanak nekem, és megértik amit mondok.